Szkolenia dla specjalistów i studentów


Terminy18 października (piątek) / 9 listopada (sobota) / 5 stycznia (niedziela)
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 - 16:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt: 250 zł
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

Praca terapeuty-cienia z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera

Szkolenie dla początkujących terapeutów: Praca terapeuty-cienia z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera

Szkolenie "Terapeuta-Cień" dedykowane jest terapeutom, asystentom, nauczycielom i studentom pragnącym zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w charakterze terapeuty-cienia.
Szkolenie odbywa się w formie seminaryjnej z elementami pracy warsztatowej.

Prowadzący: mgr Maria Kłym-Guba - psycholog, terapeuta

Program szkolenia:

Część 1 – Czym jest autyzm i zespół Aspergera

  1. Wprowadzenie w   zagadnienia autyzmu i zespołu Aspergera: historia i etiologia zaburzeń
  2. Charakterystyczne objawy: Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera.
  3. Jak autysta widzi świat: Funkcjonowanie poznawcze, społeczne oraz zaburzenia sensoryczne (SI).

Część 2 – Praca terapeuty cienia:

  1. Kim jest terapeuta cień – zadania w procesie terapeutycznym.
  2. Jak pracuje terapeuta cień – techniki i metody pracy.
  3. Rola cienia w procesie edukacyjnym – najpopularniejsze metody pracy.
  4. Współpraca środowisk – zadania asystenta w kontakcie z rodzicem i kadrą.

Termin: 26 października (sobota) / 23 listopada (sobota) / 11 stycznia (sobota)
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (10:00 - 17:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt: 250 zł
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).
 

Autyzm i Zespół Aspergera – diagnoza i terapia

Podstawowe szkolenie na temat autyzmu i zespoły Aspergera.

Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych informacji dotyczących autyzmu i zespołu Aspergera (ZA), kryteriów diagnostycznych oraz metod terapeutycznych stosowanych w pracy z osobami z autyzmem i ZA. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką całościowych zaburzeń rozwoju, pracujących lub planujących pracę z osobami z autyzmem, studentów oraz dla rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Szkolenie odbywa się w formie seminaryjnej z elementami pracy warsztatowej.

Prowadzący: dr Agnieszka Siedler - psycholog, diagnosta, terapeuta

Program szkolenia:

  1. Autyzm i zespół Aspergera- historia i etiologia zaburzeń.
  2. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera.
  3. Funkcjonowanie poznawcze i społeczne - jak wygląda świat oczami autysty.
  4. Zaburzenia integracji sensorycznej.
  5. Fakty, mity, ciekawostki.
  6. Najpopularniejsze metody pracy terapeutycznej dla osób z autyzmem i ZA.
  7. Wsparcie dla rodzica i współpraca z kadrą terapeutyczną.

Terminy: 27 października (niedziela) / 24 listopada (niedziela) / 12 stycznia (niedziela) 
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 – 16:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt*: 350 zł 
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

*Przy zapisie na szkolenie „Autyzm i zespół Aspergera - diagnoza i terapia” rabat w wysokości 50 zł.

Jak radzić sobie z zachowaniami trudnymi osób z autyzmem i zespołem Aspergera

Szkolenie z zachowań trudnych dzieci z autyzmem.

Szkolenie poświęcone jest technikom i metodom radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Uczestnicy dowiedzą się, jak reagować na takie zachowania jak: agresja, autoagresja, napady złości, bunt, ucieczki, uciążliwe schematy i wiele innych.

Ze względu na praktyczną formę szkolenia zapraszamy kadrę pracującą na co dzień z dziećmi z autyzmem: nauczycieli, terapeutów, psychologów, pedagogów, asystentów i inne zainteresowane osoby. Do wzięcia udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy rodziców.

Warunkiem uczestnictwa w warsztacie jest ukończenie szkolenia „Autyzm i zespół Aspergera – diagnoza i terapia” lub „Terapeuta-cień: praca z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera”. 
Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

Prowadzący: dr Agnieszka Siedler - psycholog, diagnosta, terapeuta

Program szkolenia:

  1. Czym są zachowania trudne i jaka jest ich przyczyna.
  2. Jak reagować a jak nie reagować w przypadku zachowań trudnych.
  3. Jak radzić sobie z agresją i autoagresją dzieci.
  4. Zachowania trudne a deficyty komunikacyjne oraz zaburzenia sensoryczne.
  5. Jakimi technikami eliminować zachowania trudne oraz jak wzmacniać zachowania pożądane.
  6. Jak współpracować z rodzicami w celu wzmocnienia pozytywnych zachowań u dzieci.
  7. Aspekt etyczny pracy nad zachowaniami trudnymi.

Terminy12 października (sobota) / 10 listopada (niedziela) / 4 stycznia (sobota)
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (10:00 - 17:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt: 350 zł
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

Jak prowadzić TUS – trening umiejętności społecznych dla osób z zaburzeniami rozwoju

Szkolenie TUS - zostań terapeutą TUS.

Warsztat poświęcony tematyce prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Szkolenie TUS dedykowane jest psychologom, pedagogom, nauczycielom i osobom współpracującym z dzieckiem z niepełnosprawnością – osobom posiadającym podstawową wiedzę o zaburzeniach rozwoju pragnącym rozpocząć pracę w charakterze terapeuty/trenera TUS.
Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

Prowadzący: mgr Maria Kłym-Guba - psycholog, terapeuta

Program szkolenia:

  1. Co to jest TUS i jak wygląda sesja TUS.
  2. Jak zaplanować roczny plan pracy z grupą dzieci, młodzieży, dorosłych.
  3. Jak wygląda proces grupowy oraz rola terapeuty.
  4. Jak konstruować dobrą grupę terapeutyczną.
  5. Jakie są najpopularniejsze narzędzia w pracy terapeuty TUS i jak je wykorzystywać.
  6. Jak zaplanować sesję TUS - uczestnicy otrzymują gotowe scenariusze tworzone podczas warsztatu.

Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 - 16:00)

Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt: 300 zł
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

Seks ≠ Tabu. Potrzeby seksualne osób z autyzmem i zespołem Aspergera.

Seksualność osób z autyzmem - szkolenie.

Szkolenie podejmujące temat seksualności osób z ASD - dorosłych, młodzieży oraz dzieci. Podczas szkolenia uczestnicy poznają specyfikę rozwoju psychoseksualnego osób z autyzmem, uczą się reagować na przejawy seksualności podopiecznych oraz eliminować nieprawidłowe zachowania pojawiające się w tym obszarze.  Kurs pokazuje opiekunom jak rozmawiać z podopiecznymi o dojrzewaniu, tożsamości płciowej, potrzebach seksualnych oraz jak w tym obszarze wspierać rodzica dziecka z autyzmem. Szkolenie dedykowane jest nauczycielom, psychologom, pedagogom, studentom oraz wszystkim osobom pracującym z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju w każdym wieku: dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi.

Szkolenie ma charakter warsztatowy.

Prowadzący: dr Agnieszka Siedler - psycholog, diagnosta, terapeuta.

Program szkolenia:

  1. Rozwój psychoseksualny człowieka
  2. Osoby ze spektrum autyzmu w okresie dojrzewania
  3. Specyfika rozwoju psychoseksualnego u osób z ASD
  4. Zachowania prawidłowe a zachowania nieprawidłowe
  5. Sposoby reagowania na przejawy seksualności osób z ASD
  6. Rozmowa z osobą z ASD o jej seksualności – rozwijanie świadomości seksualnej
  7. Rozmowa z rodzicami osoby ASD – współpraca i wsparcie

Terminy: 7 grudnia (sobota)

Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 - 16:00)

Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt*: 350zł
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

*Przy zapisie na kontynuację, czyli szkolenie „TWORZENIE INDYWIDUALNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH IPET”, rabat w wysokości 100 zł 

Diagnoza funkcjonalna dziecka z orzeczeniem.

Diagnoza funkcjonalna dziecka z orzeczeniem.

Jak wykonać diagnozę funkcjonalną? Jak dobrze przeprowadzić diagnozę? Szkolenie przygotowujące do samodzielnej diagnozy funkcjonalnej.

Diagnoza funkcjonalna to diagnoza wykonywana przynajmniej raz w roku dla dziecka z orzeczeniem, bądź podopiecznego wykazującego trudności rozwojowe. Dobrze skonstruowana diagnoza powala określić, w jakim obszarze funkcjonowania dziecka konieczne jest wsparcie rozwoju oraz stanowi doskonały punkt wyjścia do tworzenia  Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPETu). Szkolenie przygotowuje do samodzielnego wykonania diagnozy funkcjonalnej w oparciu o arkusze obserwacji oraz prezentuje najpopularniejsze narzędzia diagnostyczne stosowne powszechnie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (autyzm, zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, inne trudności rozwojowe) w placówkach oświatowych (przedszkole, szkoła, poradnia).
Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

Prowadzący: mgr Agnieszka Bartosiewicz  - psycholog, oligofrenopedagog

Program szkolenia:

  1. Diagnoza funkcjonalna - czym jest?
  2. Zawieranie relacji terapeutycznej.
  3. Kolejność procedur z zachowaniem indywidualizacji.
  4. Prezentacja testów (PEP-r, ATEC, VB-Mapp, Diagramy PAC, Arkusze obserwacji poszczególnych funkcji).
  5. Ćwiczenia dotyczące stosowania.
  6. Wnioski i trudności w użyciu.

Terminy: 8 grudnia (niedziela)

Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 - 16:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt*: 350 zł
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

*Przy zapisie na szkolenie poprzedzające „Diagnoza funkcjonalna – Profil Psychoedukacyjny PEP-r” rabat w wysokości 100 zł

Tworzenie indywidualnych programów edukacyjnych IPET

Jak napisać IPET? Szkolenie IPET: warsztat z tworzenia indywidualnych programów edukacyjnych IPET

Szkolenie IPET przeznaczone jest dla wszystkich specjalistów zatrudnionych w placówkach edukacyjnych, którzy pracują z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Celem szkolenia jest przedstawienie użytecznych informacji na temat Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET).
Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

Program szkolenia:

  1. Jakie są podstawy prawne IPETu.
  2. Dla kogo należy tworzyć IPET.
  3. Do czego służy wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania.
  4. Jak stworzyć IPET.
  5. Jak ewaluować IPET.

 

 

Termin: 16 listopada (sobota)

Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (10:00 - 17:00)

Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,

ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW

Koszt: 250 zł

(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

 

Uczeń z orzeczeniem. Jak pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Jak pracować z dzieckiem z orzeczeniem? Metody pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Szkolenie z pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, terapeutów, psychologów, pedagogów i wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Szkolenie ma na celu przybliżyć ideę indywidualizacji pracy z uczniem niepełnosprawnym jako uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Uczestnicy poznają zagadnienia prawa oświatowego i wynikające z niego obowiązki nauczycielskie. Ponadto zrozumieją znaczenie dbałości o odpowiednie warunki dla prawidłowego rozwoju ucznia niepełnosprawnego oraz zdobędą wiedzą, w jaki sposób zaplanować, monitorować i ewaluować pracę z uczniem niepełnosprawnym.

Szkolenie ma charakter warsztatowy: treści teoretyczne przeplatają się z praktycznymi ćwiczeniami.

Prowadzący: mgr Zuzanna Forszpaniak - Oligofrenopedagog, Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej, Logopeda, specjalista pracujący z dziećmi o różnych niepełnosprawnościach.

Program szkolenia:

  1. Prawne vademecum nauczyciela.
  2. Zasady współpracy między placówką i poradnią psychologiczno- pedagogiczną.
  3. Proces diagnostyczny na terenie przedszkola/szkoły.
  4. Zasady pracy z dzieckiem z :
    - niepełnosprawnością intelektualną, ruchową oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi
    - autyzmem w tym zespołem Aspergera
    - afazją
    - wadami wzroku lub słuchu
    - niedostosowaniem społecznym
  5. Rola specjalistów w procesie kształcenia : nauczyciel przedmiotowy i wspomagający, logopeda, pedagog, terapeuta, psycholog i inni.
  6. Dostosowanie miejsca pracy.
  7. Zasady oceniania.

Terminy: 17 listopada (niedziela)

Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (10:00 - 17:00)

Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO, Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW

Koszt: 250 zł

(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

Superlogopeda! Organizacja pracy w placówkach oświatowych.

Jak zacząć pracę jako logopeda? Organizacja opieki logopedycznej w placówce. Jak efektywnie przygotować plan działań na cały rok szkolny?

Szkolenie dedykowane jest logopedom rozpoczynającym pracę w placówkach oświatowych (przedszkola, szkoły, poradnie), studentom logopedii, dyrektorom placówek zatrudniających logopedów oraz wszystkim osobom zainteresowanym tematem. Szkolenie w praktyczny, warsztatowy sposób przygotowuje do pracy logopedy w nowym roku szkolnym. Warsztat porządkuje wiedzę na temat przepisów prawa oświatowego, organizacji pracy logopedy oraz metod diagnostycznych i terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z orzeczeniem oraz w normie rozwojowej.
Szkolenie odbywa się w formie warsztatu. 

Prowadzący: mgr Anna Zuchora - pedagog, logopeda, neurologopeda.

Program szkolenia:

  1. Wybrane zagadnienia dotyczące form zatrudniania logopedów w placówkach
  2. Awans zawodowy logopedy – plan rozwoju zawodowego, działania w ramach stażu, podsumowanie stażu
  3. Organizacja roku szkolnego – badania przesiewowe, planowanie terapia, ewaluacja działań
  4. Planowanie pracy dla dzieci objętych orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego i opinią o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka
  5. Prowadzenie dokumentacji pracy
  6. Narzędzia diagnostyczne, pomoce logopedyczne, szkolenia – jak dobierać je do swoich potrzeb
  7. Rozwiązywanie sytuacji trudnych i współpraca z nauczycielami, specjalistami, rodzicami, instytucjami
  8. Propozycja omówienia i modyfikowania dokumentów:
    - plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji stażu
    - plan organizacji pracy logopedycznej w roku szkolnym
    - formularze badań przesiewowych, wzory zgody na badania i na terapię, regulamin uczestniczenia w zajęciach logopedycznych
    - indywidualny plan edukacyjno-terapeutyczny, program pracy logopedycznej dla dziecka z KS, WWR
    - wzory opinii logopedycznych, informacji na  potrzeby różnych osób i instytucji

Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (10:00 - 17:00)

Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW

Koszt: 250 zł

(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

Zaburzenia mowy a komunikacja alternatywna (AAC)

Co robić, kiedy dziecko nie mówi? Komunikacja alternatywna AAC.

Szkolenie ma na celu wprowadzenie w tematykę zaburzeń mowy oraz zaprezentowanie najpopularniejszych metod komunikacji alternatywnej dla dzieci niemówiących lub słabomówiących. Szkolenie dedykowane jest rodzicom, studentom oraz specjalistom pracującym z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym.
Szkolenie ma charakter seminaryjny z elementami pracy warsztatowej. 

Prowadzący: mgr Zuzanna Forszpaniak - Oligofrenopedagog, Logopeda, Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej

Program szkolenia:

  1. Prawidłowy rozwój mowy dziecka
  2. Zaburzenia mowy i języka
  3. Mowa a wymowa oraz mówienie a komunikacja
  4. Podstawowe informacje o AAC
  5. Cele wprowadzania AAC
  6. Przegląd dostępnych metod AAC (m.in. Makaton i Piktogramy)
  7. Metodyka dobierania metody AAC do potrzeb jej użytkownika
  8. Sposoby wprowadzania AAC
  9. Sposoby zmieniania jednej metody AAC na inną.
  10. AAC a mowa werbalna

Termin: 14 grudnia (sobota)
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 - 16:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt*: 250 zł 
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).
 

*Przy zapisie na szkolenie "Metody projekcyjne w diagnozie i terapii dzieci młodzieży" rabat w wysokości 50 zł

Bajkoterapia – zostań bajkoterapeutą

Jak prowadzić bajkoterapię? Szkolenie dla bajkoterapeutów.

Szkolenie z bajkoterapii przeznaczone jest dla specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki bajkoterapii i tworzenia własnych bajek terapeutycznych opartych na podstawach empirycznych.
Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

Prowadzący: mgr Dagmara Kocik  - psycholog, pedagog, terapeuta

Program szkolenia:

  1. Bajkoterapia – zagadnienia teoretyczne.
  2. Rola baśni w rozwoju człowieka.
  3. Strach, lęk i zaburzenia lękowe u dzieci.
  4. Bajkoterapia - narzędzia i metody pracy (bajka diagnostyczna, psychoedukacyjna, psychoterapeutyczna i relaksacyjna)
  5. Warsztat – praktyczne zastosowanie bajkoterapii.

Termin: 15 grudnia (niedziela) 
Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 - 16:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt*: 250 zł 
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).
 

*Przy zapisie na szkolenie "Bajkoterapia - zostań bajkoterapeutą" rabat w wysokości 50 zł

Metody Projekcyjne w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży

Jak przeprowadzić diagnozę? Jak prowadzić terapię? Przydatne techniki w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży.

Zapraszamy na szkolenie poświęcone technikom projekcyjnym, czyli sposobom wydobywania do świadomości tego, co nieuświadomione. Szkolenie z metod projekcyjnych pozwala zdobyć wiedzę na temat powszechnie stosowanych i uznawanych technik projekcyjnych. Techniki projekcyjne są niezastąpionym narzędziem diagnostycznym oraz świetnie sprawdzają się w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.
Szkolenie ma charakter warsztatowy. 

Prowadzący: mgr Dagmara Kocik  - psycholog, pedagog, terapeuta

Program szkolenia:

  1. Metody projekcyjne - zagadnienia teoretyczne
  2. Zapoznanie z wystandaryzowanymi narzędziami metod projekcyjnych
  3. Testy projekcyjne niespełniające standardów - wartość historyczna i możliwości stosowania w pracy
  4. Inne metody projekcyjne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą
  5. Warsztat - praktyczne zastosowanie poznanych technik.

Termin: 30 listopada (sobota)
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (10:00 – 17:00)
Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,
ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt: 250 zł 
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

 

Zaburzenia SI – Badanie przesiewowe i wsparcie rozwoju

Czym jest Integracja Sensoryczna? Jak wspierać rozwój sensoryczny?

Szkolenie z zaburzeń SI dedykowane jest  przede wszystkim specjalistom pracującym z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, ale również rodzicom, studentom oraz wszystkim tym, którzy chcą dowiedzieć się, czym są zaburzenia Integracji Sensorycznej (SI) oraz jak w bezpieczny sposób wspierać rozwój sensoryczny dziecka.
Szkolenie przygotowujące do SAMODZIELNEGO WYKONANIA BADANIA PRZESIEWOWEGO pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej.
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową i prowadzone jest w sposób interaktywny.

Prowadzący: mgr Zuzanna Forszpaniak - Oligofrenopedagog, Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej, Logopeda

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do teorii Integracji Sensorycznej
  2. Typologia zaburzeń Integracji Sensorycznej
  3. Zaburzenia Integracji Sensorycznej a zaburzenia mowy
  4. Zaburzenia Integracji Sensorycznej a niepowodzenia szkolne
  5. !!! Metodyka przeprowadzania badań przesiewowych pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej (bez użycia specjalistycznego sprzętu) - warsztat
  6. !!! Wspomaganie dziecka z zaburzeniami SI w warunkach przedszkolnych, szkolnych i domowych - jak bezpiecznie wspierać rozwój sensoryczny dziecka poprzez zabawę i ćwiczenia - warsztat

 

Czas trwania: 7 godzin dydaktycznych (10:00 -16:00)

Miejsce: Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO,

ul. Mikołajczyka 1 lok. 12, Warszawa – GOCŁAW
Koszt: 250 zł 
(cena obejmuje drobny poczęstunek, materiały szkoleniowe, dyplom potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu oraz zaświadczenie z opisem nabytych umiejętności).

Autyzm a dieta. Postępowanie dietetyczne w autyzmie

Jak dieta wpływa na zdrowie dziecka z autyzmem?

Szkolenie dedykowane jest rodzicom, studentom oraz specjalistom pracującymi z dziećmi z autyzmem pragnącym poszerzyć wiedzę na temat wspierania procesu terapii oddziaływaniem dietetycznym. Na szkoleniu uczestnicy poznają zagadnienia związane z wprowadzaniem diety eliminacyjnej dla dzieci z nietolerancjami pokarmowymi.
Szkolenie ma charakter warsztatowy z dużą ilością ćwiczeń praktycznych.

Prowadzący: mgr Ewa Jagodzińska - dietetyk kliniczny

Program szkolenia:

  1. Percepcja zjawiska autyzmu.
  2. Wpływ sposobu żywienia na rozwój umysłowy i fizyczny dziecka.
  3. Specyfika zachowań żywieniowych osób z autyzmem- złożone uwarunkowania wyborów żywieniowych.
  4. Zmiany w sposobie żywienia osób z autyzmem- umiejętny dobór diagnostyki oraz dalszego postępowania dietetycznego- indywidualność zaleceń.
  5. Wspomaganie suplementacyjne diety u osób z autyzmem- czy istnieje taka konieczność?
    Studium przypadku.

Dziękujemy, wkrótce postaramy się zadzwonić.

Zostaw numer