Szkolenie "Terapeuta-Cień" dedykowane jest terapeutom, asystentom, nauczycielom i studentom pragnącym zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w charakterze terapeuty-cienia.
Szkolenie odbywa się w formie seminaryjnej z elementami pracy warsztatowej.
Prowadzący: mgr Maria Kłym-Guba - psycholog, terapeuta
Program szkolenia:
Część 1 – Czym jest autyzm i zespół Aspergera
Część 2 – Praca terapeuty cienia:
Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych informacji dotyczących autyzmu i zespołu Aspergera (ZA), kryteriów diagnostycznych oraz metod terapeutycznych stosowanych w pracy z osobami z autyzmem i ZA. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zainteresowanych problematyką całościowych zaburzeń rozwoju, pracujących lub planujących pracę z osobami z autyzmem, studentów oraz dla rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Szkolenie odbywa się w formie seminaryjnej z elementami pracy warsztatowej.
Prowadzący: dr Agnieszka Siedler - psycholog, diagnosta, terapeuta
Program szkolenia:
Szkolenie poświęcone jest technikom i metodom radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Uczestnicy dowiedzą się, jak reagować na takie zachowania jak: agresja, autoagresja, napady złości, bunt, ucieczki, uciążliwe schematy i wiele innych.
Ze względu na praktyczną formę szkolenia zapraszamy kadrę pracującą na co dzień z dziećmi z autyzmem: nauczycieli, terapeutów, psychologów, pedagogów, asystentów i inne zainteresowane osoby. Do wzięcia udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy rodziców.
Warunkiem uczestnictwa w warsztacie jest ukończenie szkolenia „Autyzm i zespół Aspergera – diagnoza i terapia” lub „Terapeuta-cień: praca z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera”.
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Prowadzący: dr Agnieszka Siedler - psycholog, diagnosta, terapeuta
Program szkolenia:
Warsztat poświęcony tematyce prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Szkolenie TUS dedykowane jest psychologom, pedagogom, nauczycielom i osobom współpracującym z dzieckiem z niepełnosprawnością – osobom posiadającym podstawową wiedzę o zaburzeniach rozwoju pragnącym rozpocząć pracę w charakterze terapeuty/trenera TUS.
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Prowadzący: mgr Maria Kłym-Guba - psycholog, terapeuta
Program szkolenia:
Szkolenie podejmujące temat seksualności osób z ASD - dorosłych, młodzieży oraz dzieci. Podczas szkolenia uczestnicy poznają specyfikę rozwoju psychoseksualnego osób z autyzmem, uczą się reagować na przejawy seksualności podopiecznych oraz eliminować nieprawidłowe zachowania pojawiające się w tym obszarze. Kurs pokazuje opiekunom jak rozmawiać z podopiecznymi o dojrzewaniu, tożsamości płciowej, potrzebach seksualnych oraz jak w tym obszarze wspierać rodzica dziecka z autyzmem. Szkolenie dedykowane jest nauczycielom, psychologom, pedagogom, studentom oraz wszystkim osobom pracującym z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju w każdym wieku: dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi.
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Prowadzący: dr Agnieszka Siedler - psycholog, diagnosta, terapeuta.
Program szkolenia:
Diagnoza funkcjonalna to diagnoza wykonywana przynajmniej raz w roku dla dziecka z orzeczeniem, bądź podopiecznego wykazującego trudności rozwojowe. Dobrze skonstruowana diagnoza powala określić, w jakim obszarze funkcjonowania dziecka konieczne jest wsparcie rozwoju oraz stanowi doskonały punkt wyjścia do tworzenia Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPETu). Szkolenie przygotowuje do samodzielnego wykonania diagnozy funkcjonalnej w oparciu o arkusze obserwacji oraz prezentuje najpopularniejsze narzędzia diagnostyczne stosowne powszechnie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (autyzm, zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, inne trudności rozwojowe) w placówkach oświatowych (przedszkole, szkoła, poradnia).
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Prowadzący: mgr Agnieszka Bartosiewicz - psycholog, oligofrenopedagog
Program szkolenia:
Szkolenie IPET przeznaczone jest dla wszystkich specjalistów zatrudnionych w placówkach edukacyjnych, którzy pracują z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Celem szkolenia jest przedstawienie użytecznych informacji na temat Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET).
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Program szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatowy: treści teoretyczne przeplatają się z praktycznymi ćwiczeniami.
Program szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest logopedom rozpoczynającym pracę w placówkach oświatowych (przedszkola, szkoły, poradnie), studentom logopedii, dyrektorom placówek zatrudniających logopedów oraz wszystkim osobom zainteresowanym tematem. Szkolenie w praktyczny, warsztatowy sposób przygotowuje do pracy logopedy w nowym roku szkolnym. Warsztat porządkuje wiedzę na temat przepisów prawa oświatowego, organizacji pracy logopedy oraz metod diagnostycznych i terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z orzeczeniem oraz w normie rozwojowej.
Szkolenie odbywa się w formie warsztatu.
Prowadzący: mgr Anna Zuchora - pedagog, logopeda, neurologopeda.
Program szkolenia:
Szkolenie ma na celu wprowadzenie w tematykę zaburzeń mowy oraz zaprezentowanie najpopularniejszych metod komunikacji alternatywnej dla dzieci niemówiących lub słabomówiących. Szkolenie dedykowane jest rodzicom, studentom oraz specjalistom pracującym z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym.
Szkolenie ma charakter seminaryjny z elementami pracy warsztatowej.
Prowadzący: mgr Zuzanna Forszpaniak - Oligofrenopedagog, Logopeda, Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej
Program szkolenia:
Szkolenie z bajkoterapii przeznaczone jest dla specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki bajkoterapii i tworzenia własnych bajek terapeutycznych opartych na podstawach empirycznych.
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Prowadzący: mgr Dagmara Kocik - psycholog, pedagog, terapeuta
Program szkolenia:
Zapraszamy na szkolenie poświęcone technikom projekcyjnym, czyli sposobom wydobywania do świadomości tego, co nieuświadomione. Szkolenie z metod projekcyjnych pozwala zdobyć wiedzę na temat powszechnie stosowanych i uznawanych technik projekcyjnych. Techniki projekcyjne są niezastąpionym narzędziem diagnostycznym oraz świetnie sprawdzają się w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą.
Szkolenie ma charakter warsztatowy.
Prowadzący: mgr Dagmara Kocik - psycholog, pedagog, terapeuta
Program szkolenia:
Szkolenie z zaburzeń SI dedykowane jest przede wszystkim specjalistom pracującym z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, ale również rodzicom, studentom oraz wszystkim tym, którzy chcą dowiedzieć się, czym są zaburzenia Integracji Sensorycznej (SI) oraz jak w bezpieczny sposób wspierać rozwój sensoryczny dziecka.
Szkolenie przygotowujące do SAMODZIELNEGO WYKONANIA BADANIA PRZESIEWOWEGO pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej.
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową i prowadzone jest w sposób interaktywny.
Prowadzący: mgr Zuzanna Forszpaniak - Oligofrenopedagog, Terapeuta i Diagnosta Integracji Sensorycznej, Logopeda
Program szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest rodzicom, studentom oraz specjalistom pracującymi z dziećmi z autyzmem pragnącym poszerzyć wiedzę na temat wspierania procesu terapii oddziaływaniem dietetycznym. Na szkoleniu uczestnicy poznają zagadnienia związane z wprowadzaniem diety eliminacyjnej dla dzieci z nietolerancjami pokarmowymi.
Szkolenie ma charakter warsztatowy z dużą ilością ćwiczeń praktycznych.
Prowadzący: mgr Ewa Jagodzińska - dietetyk kliniczny
Program szkolenia:
Dziękujemy, wkrótce postaramy się zadzwonić.